Řečníci
Sofiia Berezka, Ph.D | Psycholožka a lektorka. Od roku 2022 působí v Kariérním a Poradenském centru Masarykovy univerzity. Poskytuje kariérní a psychologické poradenství pro studenty/ uprchlíky, vede tréninky zaměřené na rozvoj soft skills a adaptability studentů, a také skupiny emoční podpory pro lektory. Vyučuje předměty „Rozvoj komunikačních a prezentačních dovedností“, „Základy wellbeingu“ a „Kariérní start“. Svou práci miluje a je ráda, že má možnost pomáhat lidem cítit se šťastně.
Mgr. Tereza Blažejovská | Tereza Blažejovská pracuje v NUDZ v projektu PREPO na oddělení Výzkumný program Veřejné duševní zdraví jako specialistka prevence a podpory v duševním zdraví pod Iniciativou NA ROVINU. Zaměřuje se na cílové skupiny lidí se zkušeností s duševním onemocněním a v riziku ohrožení duševního zdraví, dále na studenty vysokých škol a na oblast duševního zdraví v práci. Zabývá se také komunikací zaměřenou na destigmatizaci a na oblast ambasadorství v duševním zdraví. Vystudovala psychologii v Brně na FSS MUNI a nyní studuje Ph.D. program Sociální psychologie a psychologie práce na Katedře psychologie FF UK v Praze, kde pracuje také v Psychologické poradně FF UK. Prošla ročním výcvikem v terapii přijetím a odhodláním (ACT) a momentálně je v systematickém psychoterapeutickém výcviku.
Mgr. František Brázdilík | Zkušený školitel, spoluzakladatel mezinárodního studentského klubu VUT v Brně a zakladatel mezinárodního Welcome centra UTB ve Zlíně. František je optimista s velkým srdcem a porozuměním, který nachází motivaci v řešení problémů a dokáže zlepšit náladu každému, koho potká. V mládí pracoval 10 let na home office jako počítačový novinář, copywriter a překladatel. K tomu už 20 let pracuje se studenty ze všech koutů světa a zatím má pořád ještě dobrou náladu.
Mgr. Přemysl Gubani | Zkušený kariérní poradce s více než 10 lety praxe na vysokých školách. Přemysl čerpá ze svých bohatých zkušeností v oblasti recruitmentu a Executive search. Aktivně působí v Asociaci vysokoškolských poradců (AVŠP), kde koordinuje pracovní skupinu kariérních center na VŠ, a je členem National Career Development Association (NCDA). Přemysl věří, že neexistuje student bez zkušeností. „Každý z nás zažívá denně řadu situací, které nás rozvíjejí a které mohou být pro zaměstnavatele cenné. Nejlépe se hledá práce bez CV, s využitím našich sítí a důležitých dovedností jako je komunikace, sebeprezentace, aktivita a zvídavost.“
Doc. PhDr. Ing. Eva Jarošová, Ph.D. | Dlouhodobě působí na Katedře manažerské psychologie a sociologie na VŠE v Praze a vede Akademickou psychologickou poradnu tamtéž. Lektoruje semináře pro doktorandy a akademické pracovníky VŠE. Je externím konzultantem společnosti QED Group, kde se věnuje individuálnímu exekutivnímu koučování. Absolvovala jednooborovou psychologii na FF UK v Praze, komplexní výcvikový program v přístupu zaměřeném na člověka a supervizní výcvik PCA Institutu Praha.
Mgr. Barbora Káchová | Vystudovala psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci a dále se vzdělává v psychoterapeutické profesi. Působí na ČVUT v Praze, kde pracuje se studenty s duševním onemocněním a vede skupinové programy. Profesně se zaměřuje na preventivní péči o duševní zdraví a má soukromou psychoterapeutickou praxi. Novou energii čerpá na procházkách přírodou a v divadelním spolku.
Mgr. Marek Matouš Bula | Učitel, lektor a vědecký pracovník s devíti lety zkušeností ve formálním vzdělávání. Na Masarykově univerzitě pracuje jako asistent na Katedře pedagogiky při PdF a také na PřF. Vyučuje převážně předměty zaměřené na osobní rozvoj a sebepojetí. Jeho výzkum se zaměřuje na roli well-beingu ve vzdělávacím procesu studentů i učitelů. Vede také workshopy a semináře na téma podpory well-beingu, kterých se zúčastnilo více jak 250 účastníkům.
Mgr. et Mgr. Hana Galiová | Je součástí koordinační skupiny realizace Plánu rovných příležitostí (GEP) na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP) a skupiny pro rovné příležitosti na UJEP. Podílela se na projektu „Prevence genderově podmíněného násilí v pracovním prostředí veřejných vysokých škol a univerzit v ČR“. Působí v Centru výzkumu na Fakultě sociálně ekonomické a poskytuje podporu pro realizaci zejména vědeckých projektů, českých i mezinárodních. Vystudovala český jazyk a literaturu a sociální práci na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy.
Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. | Působí na FF UK, v ústavu Bohemistiky pro cizince a komunikace neslyšících vede sekci Deaf Studies. Vystudovala speciální pedagogiku na PedF a doktorský studijní program Český jazyk na FF UK. Její přístup je interdisciplinární, snaží se nahlížet odborná témata v širším kontextu, hledat společné styčné plochy a přesahy mezi jednotlivými vědními oblastmi. K jejím odborným zájmům dále patří např. vzdělávání u dětí, žáků a studentů s odlišným mateřským jazykem a přístupnost vysokoškolského prostředí ve vztahu k osobám se specifickými potřebami. Od roku 2022 je na FF UK proděkankou pro studium a přijímací řízení, do její gesce mj. spadají fakultní poradenské služby a well-being studujících.
Mgr. Pavlína Junová | Od srpna 2022 působí jako ombudsmanka Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění v Praze. Je místopředsedkyní Školské ombuds platformy a její zakládající členkou. Její domovskými a srdcovými disciplínami jsou psychologie a psychoterapie, kterým se i nadále plně profesně věnuje. Vystudovala jednooborovou Psychologii na Filozofické fakultě a Speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Absolvovala psychoterapeutický výcvik v Gestalt terapii. Profesně působila v resortu školství, sociálních služeb i zdravotnictví. Ve své profesi oceňuje pestrost a otevřené možnosti poznávání (druhých lidí, sebe samotné i profesních oblastí). Působí jako supervizorka pro tým pracovníků v sociálních službách. Radost jí dělá kromě individuální také skupinová psychoterapie. Od roku 2012 působí jako dobrovolnice Bílého kruhu bezpečí.
Adéla Klimková, M.A. | Adéla Klimková studovala na fakultě sociálních věd na univerzitě v holandském Maastrichtu. Zde se setkala s velmi inkluzivním vysokoškolským prostředím a jeho benefity nejen pro studium samotné, ale i rozvoj osobnosti. Na Západočeské univerzitě v Plzni pracuje od roku 2023 a působí v Informačním a poradenském centru a zároveň v týmu ombudsmana. Na ZČU se podílí na mezinárodních projektech zabývajících se bezpečným, podpůrným a inkluzivním prostředí.
Mgr. Silvie Nedvědová | Vedoucí poraden UK Pointu od roku 2014. Od Covidových let se věnuje hlavně rozvoji poraden, jejich kapacity a náplně a s tím související koordinaci poradenských služeb. Zaměřuje se také na to, aby poznatky nasbírané při práci s klienty poraden nezapadly, ale podařilo se je promítnout do univerzitního života obecněji. Aktuálně pomáhá při nastavování koncepce a zajišťování aktivit nově vznikajícího Centra Resilience UK. Je absolventkou PedF UK. V poradně funguje jako kontaktní osoba pro poradenské služby, věnuje se také koučování a rozvoji studijních kompetencí. V práci s klienty propojuje přístup zaměřený na člověka s dalšími zdroji, jako je výcvik v koučování, v krizové intervenci a znalost univerzitní legislativy.
Mgr. Zuzana Průchová | Je speciální pedagožka a poradenská pracovnice na Univerzitě Hradec Králové, kde se věnuje především podpoře studujících, zaměstnankyň a zaměstnanců. Zaměřuje se na rozvoj inkluzivního prostředí a podporu wellbeingu, prevenci a destigmatizaci v oblasti duševního zdraví v rámci strategie Otevřená UHK, kterou založila. Jejím hlavním cílem je vytvářet bezpečný a důvěryhodný prostor pro ty, kteří procházejí obtížnými životními situacemi nebo mají specifické potřeby a jsou součástí akademické komunity. V současné době je ve třetím ročníku výcviku v Gestalt terapii a nedávno úspěšně absolvovala program kompletní krizové intervence.
Ing. Katarína Rovenská | 1. místopředsedkyně Studentské komory Rady vysokých škol a současně místopředsedkyně Etické komise Rady vysokých škol, která se zabývá otázkami etiky ve vzdělávání a výzkumu. Na své domovské univerzitě, Vysokém učení technickém v Brně, působí v Etické komisi VUT a zastává roli ombudsosoby pro doktorské studující na CEITEC VUT, kde studuje obor pokročilých materiálů a nanotechnologií. Ve své vědecké práci se zaměřuje na výrobu a charakterizaci nanostruktur pro laditelné metapovrchy. Jsou jí blízká témata etiky ve vysokoškolském prostředí, podpory doktorských studujících a populraizace vědy a výzkumu.
Ing. ThMgr. Vladimír Slámečka, Ph.D. | Je katolický kněz a dlouholetý pedagog na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze. Téměř třicet let se věnuje nejen výuce technických i humanitních předmětů, ale též práci se studenty: nejprve v rámci Poradenského střediska FEL ČVUT, později jako duchovní poradce v Centru informačních a poradenských služeb a od roku 2012 jako rektor Akademické duchovní správy ČVUT v Praze. Jeho aktivity zahrnují jak klasickou duchovní péči o celou akademickou obec univerzity, tak i vytváření prostoru pro setkávání věřících i nevěřících, pořádání přednáškových a besedních večerů s duchovním přesahem, prázdninových aktivit a všeho toho, kde se zejména studenti mohou navzájem setkávat, navazovat přátelství a zvláště dnes tak důležité společenství mezi sebou navzájem.
Mgr. Andrea Stašek | Andrea Stašek je výzkumníkem na Institutu pro psychologický výzkum (INPSY) Masarykovy univerzity a věnuje se výzkumu LGBTQIA+ psychologie a zdraví, metodologii, etice a datové analýze. Na Katedře psychologie FSS MU učí Psychologii sexuální a genderové rozmanitosti pro bakalářské studentstvo psychologie. Předsedá odbornému spolku Q-Hub, který na webu www.q-psy.cz zveřejňuje výzkumem podpořené informace o queer zdraví a pořádá přednášky a workshopy pro veřejnost i odborníky.
Mgr. Petr Šimon | Petr Šimon se narodil v roce 1976 v Karlových Varech, vystudoval pedagogickou fakultu Západočeské univerzity v Plzni. Od roku 2016 se na ZČU věnuje oblasti rovných příležitostí a inkluze, pracuje jako koordinátor sociálního bezpečí. V lednu 2024 se stává celouniverzitním ombudsmanem Západočeské univerzity, a to jak pro studující, tak pro zaměstnané.
Mgr. Jaroslav Šotola, Ph.D. | Jeho domovským pracovištěm je Katedra sociologie, andragogiky a kulturní antropologie na FF UP v Olomouci. Zabývá se problematikou sociální mobility Romů a kvalitativním výzkumem. V posledních letech se také věnuje tématu dopadů negativních aspektů mocenské asymetrie mezi vyučujícími a studujícími, což je hlavní motivace zastávat pozici fakultního ombudsmana. Studujícími byl do funkce zvolen spolu se svou zástupkyní, Michaelou Antonín Malaníkovou, v listopadu 2020, v současnosti je zástupce ombudsmanky. V rámci pozice ochránce práv studentů se snaží rozvíjet proaktivní přístup včetně síťování na národní i mezinárodní úrovni. V roce 2021 absolvoval výcvik v transformativní mediaci, kterou považuje za jeden z výborných nástrojů řešení konfliktů i v akademickém prostředí. Spoluzakládal Školskou ombuds platformu, aktuálně je jejím předsedou.
Mgr. Lucie Tesařová | Vystudovala učitelství matematiky a společenských věd. Šestnáct let působila v oblasti středního vzdělávání na pozici učitelky, kariérové poradkyně, projektové manažerky a zástupkyně ředitele. Na začátku roku 2024 se stala ombudsosobou Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP). Řeší podněty členů a členek akademické obce a zaměstnanectva univerzity v oblasti sociálního bezpečí, poskytuje pomoc a poradenství stranám konfliktu, realizuje koordinační, metodickou a preventivní činnost v oblasti ochrany práv na UJEP.
Mgr. Klára Trávníčková | Vedoucí Centra informačních a poradenských služeb a Kariérního centra ČVUT. Vystudovala psychologii, mnoho let pracovala v psychoterapeutickém stacionáři a několika neziskových organizacích, které podporují lidi s duševním onemocněním. Po dalších několika letech, strávených ve firmách na HR manažerských pozicích a na volné noze jako HR konzultantka, se vrátila k psychologii na ČVUT. Na práci i v životě jí nejvíce těší být svědkem toho, jak lidé vrůstají do plné realizace vlastního potenciálu a žijí život svobodně a naplno.
Mgr. Anna Vozková Ph.D. | Absolvovala na PedF UK doktorský obor Pedagogická a školní psychologie. Pracovala na různých pozicích například jako školní psycholožka nebo jako poradenská psycholožka pro děti a dospívající s PAS. Jejím posledním působištěm bylo Centrum Carolina na Univerzitě Karlově, kde pracovala jako koordinátorka pro studující s psychickými obtížemi a pomohla vytvořit iniciativu Peer program. Aktuálně působí jako vedoucí Oddělení pro studující se specifickými studijními potřebami na ČZU v Praze. Dále se věnuje také lektorování seminářů a workshopů na témata spojená s psychickou odolností, duševním zdravím a zvládáním stresu. Výzkumně se věnuje vyučujícím, inkluzi nebo neurodiverzitě.
Ing. Hana Záhorovská | Od roku 2003 pracuje na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně nejdříve v oblasti pedagogické činnosti a od roku 2013 jakou vedoucí kariérního centra UTB. Zároveň se aktivně podílím na činnostech Poradenského centra UTB. Od roku 2018 působím na UTB také jako kouč. Koučování vnímám jako skvělý rozvojový nástroj nejen pro studenty vysoké školy, proto se v tomto oboru neustále vzdělávám a prohlubuji své dovednosti.
Mgr. Miroslav Zítko | Absolvoval studium psychologie na Fakultě sociálních studií v Brně spolu s humanitní environmentalistikou. Následně deset let působil jako pedagogicko-psychologický poradce pro studenty se zdravotním znevýhodněním na MUNI, kde se věnoval zejména podpoře studentů s psychickými potížemi, autismem a poruchami učení a podílel také na vzniku nového diagnostického testu na ověřování poruch učení. Před koronavirovou krizí se na dva roky zapojil do projektu Národního ústavu duševního zdraví jako organizátor vzdělávacích programů zaměřených na destigmatizaci problematiky duševních onemocnění a duševního zdraví. Aktuálně působí jako psycholog v Poradenském centru VUT v Brně.